Bent u niet tevreden met uw bestelde product? Dan kunt u het geheel kosteloos terugsturen. Het aanvragen van een retourformulier verloopt via het contact formulier op onze website. Retouraanvragen tijdens kantooruren (op werkdagen) worden zo spoedig mogelijk beantwoord.

 

Retourprocedure
Om een bestelling te retourneren onderneemt u de volgende stappen:
Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een retourformulier aan via ons contactformulier. U ontvangt via een e-mail een link naar het retourformulier. In het retourformulier kunt u eenvoudig aangeven waarom u wilt retourneren en hoe u wilt dat Torero Horeca uw retourzending afhandelt. Door het invullen van het retourformulier kunnen wij uw retourzending snel en efficiënt afhandelen. Nadat u het retourformulier heeft ingevuld, verzoeken wij u het formulier uit te printen en samen met uw retourzending mee terug te sturen. Indien u niet de beschikking heeft over een printer dan volstaat een begeleidend schrijven waarin u het retournummer vermeldt.

Om geretourneerde producten te kunnen wederverkopen is de verpakking van producten belangrijk. Producten dienen daarom onaangebroken, in de originele verpakking en onbeschadigd retour te worden gestuurd. Kijk voor meer informatie bij onderstaande praktijkvoorbeelden. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Torero Horeca er voor kiezen het product deels te laten vergoeden. Schrijft u in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak geen stickers of plakband op de verpakking. Wij vragen u de retour te zenden producten in een omdoos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. U ontvangt van ons een retourlabel welke u op de doos mag plakken. U mag het pakket dan aanbieden bi een PostNl Pakketpunt bij u in de buurt.

Uitgesloten van retournering zijn:
– aangebroken of beschadigde producten;
– producten die in opdracht van de koper zijn vervaardigd;
– Torero Horeca behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen wanneer de verpakking is geopend of indien het product is gebruikt of beschadigd.

 

Praktijkvoorbeelden
1. Het uit de verpakking halen van een product is vaak niet nodig om de juistheid te kunnen controleren. Na het bekijken van de foto van het product en na het lezen van de productinformatie die wij bij ieder product verstrekken, kunt u meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is.

Kan ik een product terugsturen?
Met uitsluiting van het genoemde in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden, heeft u te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een product binnen 14 dagen te retourneren, dan wel de aankoop te herroepen. Indien u een verkeerd product heeft besteld of in het geval u het product niet nodig heeft, kunt u het product, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en ongebruikt retour zenden. Om retourzendingen snel te kunnen afhandelen dient u via het contactformulier op onze website een retourformulier aan te vragen. Torero Horeca Supplies is zeer snel in de afwikkeling van retourzendingen inclusief eventuele terugbetaling.

Retourzending, wie betaalt de verzendkosten?
Wettelijk zijn wij enkel verplicht de kosten van retourneren te vergoeden indien u een product ontving dat u niet heeft besteld. Daarnaast vergoeden wij de kosten van retourneren als het geleverde artikel defect blijkt te zijn. In het geval dat u een product bij ons heeft besteld op basis van foutieve informatie op de site, worden de kosten van retourneren ook door ons vergoed. In alle andere gevallen zijn de kosten van retourneren voor uw rekening. Bij retourzendingen van aankopen anders gedaan dan via onze site draagt de koper altijd de verzendkosten voor de retourzending.

Hoe kan ik een bestelling retour zenden?
Via het contactformulier op de site doet u eerst een aanvraag voor een retourformulier. Indien u een bestelling retour wilt zenden, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden hierop van toepassing. Deze kunt u vinden onder de punten 6, 7 en 8 van de Algemene Voorwaarden. U ontvangt van ons een verzendlabel per mail welke u uit kunt printen en op de doos kunt plakken. Hierna mag u het pakket aanbieden bij een Postnl punt bij u in de buurt.

Zakelijke Bestelling retourneren
De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte producten retour willen zenden, zijn er vaak wel mogelijkheden om u tegemoet te komen. Neemt u daartoe per mail contact op via deze website.